Marko Bulat i Star Wars spot: OD NEBESKE DO SVEMIRSKE KAFANE (INTERVJU)

Ako ste mislili da su scenografija iz filma Star Wars i kafanska pesma o ljubavi nemoguć spoj, onda još niste pogledali spot za pesmu „31. vek“ koju je Marko Bulat objavio juče na svom kanalu. Kako kaže „da je neko drugi to uradio ispao bi kreten“, ali za njega se zna da je veliki zaljubljenik u Star Wars.

Marko Bulat u kostimu, foto Tamara Antonović

Bulat očekuje i negativne reakcije jer su ljudi navikli da u spotu vide „da se igra, meša, da su parkirana dobra kola i da se naglašavaju niske strasti i materijalizam“.

Ipak, ističe da je sreća da je imao taj tekst za „31. vek“ taman u momentu kada je rađena scenografija i film Breaking point: A Star Wars Story, ali o tome kako je i Bulat učestvovao u snimanju filma i da li će ljudi i za hiljadu godina isto „patiti i piti“ čitajte u nastavku

I da krenu dugi letovi, da se nađu novi svetovi, sve će opet isto biti svi će isto patiti i piti. Biće svima kao meni sad


Marko Bulat: Svi će isto tugovati i u 31. veku

nmnmnm

Otkad postoje pisani tragovi čovečanstva postoje i zapisi o ljubavi. Tvoj spot je futuristički, i kaže nam da ni u budućnosti neće biti ništa drugačije – i u 31. veku će se patiti zbog ljubavi kao i danas. Odakle ta misao? I odakle ideja da se napravi spoj ove pesme i spota u stilu Star Wars?

„To je pisao Nikola Grbić, moj drug, veliki tekstopisac i umetnik. A 31. vek je za samo hiljadu godina, a ako se osvrnemo na period pre 2000 godina, i na Rim i da odemo još više unazad, šta je bilo – isto je bilo. Pisalo se o ljubavi i patilo zbog nje. Ovo je samo za 981 godinu unapred. Ljubav i žene, sve će biti isto.

Spot ne bi bio ovakav da nije bilo Stevana Filipovića, reditelja, koji je snimao film Breaking point: A Star Wars Story gde sam i ja učestvovao u snimanju tog filma. Nakon čega sam iskoristio tu scenografiju da snimim spot. Dakle, ljudi su bili angažovani na snimanju filma pa smo rešili da potrošimo još koji minut, pola sata, sat da snimimo plejbekove. Da bih i ja imao uspomenu na Star Wars.

Milan Mihajlović je montirao spot i potrudio se oko specijalnih efekata. Ovo je bilo u periodu vanrednog stanja pa smo svu svoju kreativnu energiju usmerili ka tome.“

Spremanje za spot, izvor: Marko Bulat, privatna arhiva

Obično kažu da je razum ono što nas čini ljudima, ali ja ipak mislim da su to emocije, a pre svih ljubav. Ako je istina da će i u 31. veku ljubav isto da postoji i da boli, znači li to da ćemo u budućnosti ipak ostati ljudi bez obzira na sve što predviđaju  tehnologiju, kiborge, kloniranje i slično?

Pročitajte i:

Već danas primećujem da neki ljudi vole više tehnički uređaj od brata, sestre ili muža, žene. Raduju se više nekom telefonu ili ko zna čemu, nego nekom od svoje vrste s kim bi trebao da dele značajne životne momente.

Smatram da napredak tehnologije udaljuje ljude jedne od drugih u svakom smislu. Ljudi ne razgovaraju za stolom već su na telefonu. U kafani ne pevaju pesmu i ne piju nego su na telefonu, drže lajv ili gledaju koliko je ljudi lajkovalo sliku koju su okačili kako kao piju. I ti onda na instagramu ili društvenim mrežama pomisliš `vidi ovaj kako se provodi, ludilo, gori. `

On napiše „Peva Bulat sve gori“. A u stvari da si pored njega videla bi da on sedi i gleda u telefon non stop. Da samo imaginarno gori. On znači živi već virtuelni život i propušta momente.

Iz spota za „31. vek“, foto: Tamara Antonović

Kao ja ćerkici od 12 godina – kada krenemo kolima negde pa ja kažem „ostavi taj telefon.

Ne vidiš sunce kako zalazi. Nе vidiš pticu. Ne vidiš kako se grane pomeraju od vetra. Nе vidiš plavu vodu. Ne vidiš ništa. Nebitno je gde su ljudi oni su zakucali u ove aparate.

A što se same emocije i ljubavi tiče mislim da će biti isto. Ljudi će patiti i piti.


Tvoj spot prikazuje jednu svemirsku kafanu. Možemo li te očekivati u nekoj zemaljskoj sad kada je ukinuto vanredno stanje?

„Svemirska kafana“, foto: Tamara Antonović

„Čekamo da prođe još malo. Ja volim i nebesku kafanu i svemirsku a i ovozemaljsku. Nadam se da ćemo uskoro početi sa radom.

Sve stvari koje radim radim iz ljubavi tako će naredni spot i pesma biti jedna balada, koja je nekomercijalna pesma, rađena isključivo iz ljubavi.“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

sr_RSSerbian