„Ideja pokreće projekat“ – Ko je Aca Informacija i autor Tatinog dnevnika

Legenda kaže da negde u Kragujevcu postoji neki Strahinja Ćalović koji je iz čiste dosade na društvenim mrežama pokrenuo stranicu Aca Informacija i za kratko vreme osvojio ljubitelje sporta širom Srbije. On se igra sa nekim besmislenim statističkim podacima i trivijama, zabavlja sebe i okolinu i ravno niotkuda je postao  zvezda fejsbuka, tvitera i instagrama u proteklih osam godina.

Ista legenda kaže da se taj Strahinja Ćalović malo uozbiljio, postao otac malog Vukana i još manje Višnje, pa je počeo da piše ozbiljan Tatin dnevnik. I opet postao zvezda društvenih mreža. A onda je odlučio da svoje znanje i iskustvo o Fejsbuku i Instagramu podeli kroz kurs koji je od skoro dostupan i u online varijanti na njegovom sajtu www.strahinjacalovic.com.

Prenosimo priču o Strahinji i o tome kako od ideje nastaje vrhunski posao, sa portala poslovi.infostud.com.

Kako je Strahinja postao Aca

Da na početku odmah rešimo dilemu kako da te oslovljavamo, kao Strahinju, Acu ili supertatu?

– Zovem se Strahinja, mada se događalo da me neko zove i Aca, ali niko me ne zove supertata.

Dešavalo se da me neko na ulici oslovi sa Aca i sve mi je to simpatično. Čak mi se dešavalo da mi na ulici priđu i pitaju me: „Izvini, da li si ti Aca Informacija?“.

A sve je počelo još 2012. godine kada je Strahinja pisao aforizme i u jednom trenutku primetio da u Srbiji ne postoji tržište parodije, što je u inostranstvu bilo vrlo popularno.

-Palo mi je na pamet da uzmem ime Aca Informacija i počnem da pišem. Bez ikakvog valjanog razloga.

I, kako je to išlo? Ti počneš da pišeš po netu i šta onda?

– Pre osam godina fejsbuk je u Srbiji dostigao vrhunac, gotovo svi su ga imali, a tviter se tek pojavio kao društvena mreža i odlučio sam da počnem da tvitujem. Nedugo posle toga neko je počeo da kopira moje statuse na fejsbuk i ja sam, da bih to sprečio, odlučio da otvorim profil i na toj društvenoj mreži, a nešto kasnije i na Instagramu. Vrlo brzo su me kontaktirali iz „Njuz neta“ i predložili saradnju za Evropsko prvenstvo u fudbalu te godine. Počeli smo da sarađujemo i tada je Acina stranica već dobila nekoliko desetina hiljada pratilaca. Za Strahinju tada još nisu znali. On se u javnosti pojavio nešto kasnije. Ako hoćete precizno, to je bilo 2016. godine.

Tad si, što bi rekli Nele i nadrealisti, postao Strahinja Ćalović iz Kragujevca, koji ima profil Ace Informacije i želi da bude anoniman?

– Procenio sam da više nema potrebe za skrivanjem. Tada sam na profilu Ace Informacije napravio sedmodnevno odbrojavanje sa određenim fudbalski dresovima i brojevima na njima. Pratiocima sam poručio da će se na kraju otkriti nešto veliko, a naravno da niko nije znao o čemu se radi. Da se izrazim ovim modernim rečnikom, napravio sam hajp oko toga, što je odlično prošlo.

Strahinja dodaje da su tako ljudi shvatili ko je Aca u stvari. Navodi da je isto veče kad je objavio da stoji iza profila Ace Informacije, na svom ličnom profilu dobio oko 3.000 zahteva za prijateljstvo.

Sport je nepresušan izvor inspiracije, a zar roditeljstvo nije još veći

– Na moju veliku sreću i ideja da pišem dnevnik jednog tate je našla svoju publiku i to u velikom broju što me jako raduje. Verovatno zbog toga što je to nekako uvek bilo rezervisano za žene.

 Sport je moja velika ljubav i u njoj sam uvek pronalazio inspiraciju za nove ideje, a onda sam jednog dana rekao sebi: „Čekaj, bre Strahinja, ako je sport  nepresušan izvor inspiracije, zar roditeljstvo nije još veći“. I tako, počeo sam da pišem Tatin dnevnik.

Tako se dakle ostvaruje influenserski san – potrebna ti je samo dobra ideja?

– Ideja pokreće biznis, a naporan rad donosi dobre rezultate. Ili što bi se reklo sportskom terminologijom talenat bez rada ne vredi ništa. Prema tome, neka dobitna formula bi bila „ideja+rad+strpljenje=rezultat“.

I sve se  kuva iz kućne kancelarije u Kragujevcu

Aca Informacija i Tatin dnevnik su potpuno dve različite oblasti, jedna je opuštenija, a druga ozbiljna stvar. Zar je moguće da isti čovek piše i o jednom i drugom.

– Kao što sam rekao mnogo volim sport, a budući da posao kojim se bavim, a to je digitialni marketing, obavljam od kuće i mnogo vremena provodim sa svojom decom, odlučio sam da pišem i o tome. Zapravo, suština je da obe oblasti poznajem više od prosečnog korisnika i to je to.

Strahinja dodaje da je to i razlog zbog kog se upustio u pisanje. Posao koji obavlja može da radi od kuće i več dugo je u „remote vodama“

Većina nas običnih smrtnika koji imamo decu, taj rad od kuće smo okusili tokom vanrednog stanja u zemlji i sve što mogu da te pitam je: „Kako, čoveče, izdržavaš?

– Niste prvi koji ste me to pitali. Mnogi moji prijatelji su mi rekli: „Jedva čekamo da se ovo završi , deca krenu u vrtić i da se vratimo na posao. Svaka tebi čast kad možeš ovako da radiš“.

Ajde, otkrij nam tajnu?

– Postoji jedno jedino pravilo – rad od kuće je i dalje rad! Kratko i jednostavno. Morate da se fokusirate i ne smeju neke druge stvari da vam odvlače pažnju, jer koliko god da se nalazite u vašem stanu, morate biti svesni da ste vi zapravo na poslu. To je sva filozofija.

Društvene mreže skoro pa kao lična karta

Da te pitam nešto iskreno, da li si do sada na društvenim mrežama napisao teksta dovoljnog za barem jedan roman?

– Sigurno. Samo na Instagramu imam više od 3.000 objava, plus mnogo više od toga na fejsbuku. Za projekat Tatin dnevnik sam otvorio poseban dokument  u kojem imam više od 100 stranica i evo, otkriću vam da od svega toga planiram da izdam knjigu, samo da nađem vremena da je napišem.

Strahinja ističe da je izuzetno bitno šta se piše na društvenim mrežama.

– To je jako važno  sa više aspekata. Kao neko ko na svom profilu objavljuje fotografije dece moram da budem obazriv, a sa druge strane, jako dobro znam koliko se ono napisano na socijalnim mrežama odražava na posao. Recimo, mnogi moji prijatelji su mi rekli da su mnogo više poslova dobili kad su zatvorili svoje profile na društvenim mrežama, nego kad su oni bili dostupni svima. Ljudi ni ne znaju koliko njihovi potencijalni poslodavci prilikom angažovanja novih radnika obraćaju pažnju na ono što se nalazi na društvenim mrežama. Smatram da svi treba da obrate pažnju šta pišu, budući da su društvene mreže postale kao mediji. Ono što napišeš postaje javno. Zato studenti, pa čak i srednjoškolci, moraju da budu pažljivi jer ono što jednom stavite na internet više ne može biti obrisano, a vaši poslodavac to možda može da odbije od vas.

To kažeš kao Aca, Tata ili kao Strahinja Ćalović autor jednog od poznatijih kurseva digitalnog marketinga?

– To mi govori iskustvo. Zaista se dugo bavim ovim poslom i znam koliko se pažnje poklanja tome. Što se mog kursa tiče, njega sam tek nedavno pokrenuo i on se može pronaći na internet stranici koja nosi moje ime. Na njemu se nalazi više od 300 minuta materijala i on je takođe odlično primljen

i mnoge firme ga kupuju za svoje zaposlene kako bi unapredili znanje i veštine svojih zaposlenih, a samim time i svoj biznis – kaže Ćalović.

Izvor: poslovi.infostud.com

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

sr_RSSerbian