CANE OBJASNIO kako nas teraju da budemo HIPNOTISANA GOMILA

Hipnotisana gomila nije nestala. Naročito ne u ovo vreme kada svi ljudi treba da budu isti. Diktira nam se kako da živimo, kako da se ponašamo, šta da mislimo i osećamo. Sada se radi na tehnološkom ujednačavanju ljudi, kaže za Sputnjik Zoran Kostić Cane.

Uoči velikog beogradskog koncerta na Tašmajdanu 4. septembra, frontmen legendarnih „Partibrejkersa“ poziva sve ljude, i vakcinisane i nevakcinisane, da dođu i da se sete ko su.

„Čekam bar taj dan, 4. septembar, da zaboravimo sve, ali i da se setimo ko smo, da pobegnemo iz pogibeljne apstrakcije u istinitost identifikacije. Iščekujem 4. septembar da se osetimo živi, da se zagrlimo, da se uhvatimo za ruke, da budemo jedni pored drugog, da nam se dodiruju ramena. Čekam da nešto uradimo“, ističe Cane.

Bend koji u ritmu ulice stvara već nekoliko decenija, čiji živi nastupi odjekuju generacijama, uvek direktni i glasni, „Brejkersi“ priznaju da su posle dve godine čekali trenutak da se obrate svojoj publici i pesmom izleče svakodnevnicu.

Mi ne vredimo bez naše publike. Ja nisam tu da zadovoljim svoj ego i pevam svom odrazu u ogledalu. Publika je ta koja nam daje snagu“, naglašava Cane.

On za Sputnjik otkriva da mu ljudi i dan danas prilaze i zahvaljuju mu se što su im sumorne godine obojili muzikom, ljubavlju i isceljenjem kroz pesmu.

Canetova filosofija – Sloboda ili ništa


Nedavno je obeleženo 40 godina „novog talasa“. Kako se vi odnosite prema tom periodu?


– Bio sam deo svega toga, s bendom „Radnička kontrola“ svirali smo kao predgrupa „Šarlu akrobati“, čak smo nastupali sa njima na legendarnom koncertu u Ljubljani. Međutim, kada je sve to počelo da zamire, kada se pretvorilo u formu, napravili smo „Brejkerse“ kao odgovor na glupost koja je počela da se pakuje u zadatoj formi. Glupost i ispraznost. Ali sve jubileje moramo da slavimo iz prostog razloga – mi nestajemo. Mi se slaveći te jubileje javljamo. Neke jubileje nismo slavili jer smo zaboravili neke ljude i zato nam je ovako. Zato što ne poštujemo ljude, ne poštujemo ni sebe. Nekulturni smo i zato nestajemo.

U čemu se krije tajna trajanja „Brejkersa“?


– Svako ko održi grupu na okupu, svoj rad, bilo da je individualni ili ne, svako ko održi svoju porodicu – njemu treba čestitati, on je dostojan divljenja. U ovom vremenu, sa ovim ljudima koji potiru sve, koje ništa ne zanima pre njih, sa tehnologijom koju ne zanima srce, koja nema milosti, teško je držati porodicu na okupu. Tehnologija uz pomoć crne magije hoće da vlada ljudima i to čini. To čini! Ljudi koji hoće da vladaju nad drugima ne biraju sredstva.

U ovom vremenu, sa ovim ljudima koji potiru sve, koje ništa ne zanima pre njih, sa tehnologijom koju ne zanima srce, koja nema milosti, teško je držati porodicu na okupu. Tehnologija uz pomoć crne magije hoće da vlada ljudima i to čini. To čini! Ljudi koji hoće da vladaju nad drugima ne biraju sredstva.

Šta je vama kao umetniku najveći izazov kada je reč o stvaranju nove muzike?


– Najveći izazov je istina, da li pesma ima života u sebi, da li ona zaslužuje da se prati. Nas pesma zove da je ispratimo, da joj damo finalni oblik, a na kraju krajeva, ta pesma uvek služi kao lek, kao vizit karta, kao zaštita od umorne svakodnevnice koja te pljačka, unižava, oduzima ti prava da živiš kao čovek. Pesma služi da ti da snagu, da se ne ugasiš. Ona te i dalje pali, ona pali svetlo u tebi.

Pesma uvek služi kao lek, kao vizit karta, kao zaštita od umorne svakodnevnice koja te pljačka, unižava, oduzima ti prava da živiš kao čovek.

– Eliksir za vitalnost leži u našim pesmama, u porukama koje ne mogu da nestanu jer su večne. Kada pišem pesme moram da se opustim da bih sa visina primio poruke. Ja sam dostavljač nebeskih darova. Nekada mi se desi da napišem pesmu i iznenadim se, a nekada jednostavno ne mogu da je završim. Nemam lični motiv, izgubim se u opštosti. Sve pesme „Brejkersa“ otpevane su za jednog čoveka, a kroz njega se čuje ceo svet.

Preuzeto sa: Iskra

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

sr_RSSerbian