fbpx

ZA SADRŽAJE ZA MLADE – intervju o inicijativi, pokretačima, cilju i koracima

Grupa mladih ljudi nedavno je pokrenula zagovaračku inicijativu ZA SADRŽAJE ZA MLADE koja ima za cilj veću informisanost mladih i više medijskih sadržaja namenjenih mladima.

O tome ko su oni, šta uopšte razlikuje sadržaje za mlade od ostatka medijskog sadržaja, šta su im naredni koraci i sa kojim rezultatom bi bili zadovoljni razgovarali smo sa pokretačima inicijative.

Nedavno ste pokrenuli inicijativu #ZaSadrzajeZaMlade. Šta uopšte razlikuje medijski sadržaj za mlade od ostatka medijskog sadržaja?

Kada smo pokrenuli inicijativu #ZAsadrzajeZAmlade, mnogi su postavili sasvim logično pitanje – a šta je uopšte razlika između sadražaja za mlade i za neke starije? Baš u tom pitanju leži jedan od naših ciljeva, a to je da objasnimo da razlika postoji i da postoji sa razlogom.

Krenuo bih od mesta i načina. Kada se obraćate mladom čoveku, nećete to da obavite kao da je u pitanju prosečni gledalac vesti, ali to apsolutno ne znači da ono što se saznaje u vestima, ne treba da dođe i do mladih.

Priznajmo, mladi danas ne gledaju TV, ne čitaju štapmu, slabo nas ima i na fejsbuku. Po pravilu, mi smo na instagramu, jutjubu, snepu, tviteru, a sve više i na tiktoku.

Dakle, prva razlika je da sadržaj za mlade treba plasirati na nekim drugim mestima, a samim tim i na drugačiji način. Reći nešto što su vesti, ali tako da se uklopi u npr. „insta stori“ – jer je informisanje bitno i nama, iako, nažalost, nismo dovoljno svesni toga. Podjednako su važne i teme. Naše roditelje i nas (najčešće) ne zanimaju iste stvari. Shodno tome, ne možemo istim sadržajem da zadovoljimo svoje potrebe i želje.

Lazar Simić, jedan od tim lidera, student Fakulteta političkih nauka (BU)

https://www.instagram.com/p/CFMZm5zno6r/?igshid=1paz33pg1580f

Šta je finalni cilj ove inicijative tj. koje promene želite da vidite?

Prvenstveno, želimo da se mladi aktiviraju i da kroz ovaj aktivizam steknu nove kontakte i prijatelje. Finalni cilj je izdvajanje sredstava lokalnih samouprava na posebnoj budžetskoj stavci lokalnih budžeta za sufinansiranje kreiranja sadržaja za mlade. U kreiranju sadržaja učestvovaće mladi iz lokalnih zajednica. Plasiraće ih na mesta koja su njima najbliža. Mladi će pisati za mlade i o mladima i o onome što mlade stvarno zanima.

Uroš Milošević, jedan od tim lidera, diplomirani ekonomista

Na instagramu ste naveli da želite da obavežete gradove i opštine da izdvajaju sredstva za informisanje mladih. Da li se to odnosi samo na podršku registrovanim portalima ili mislite da opštine treba da podržavaju i neformalne kanale informisanja poput npr. određenih ju tjub kanala ili informativnih instagram naloga?

Ovim putem želimo da opštine i gradovi izađu iz tog nekog tradicionalnog okvira i počnu da se prilagođavaju mladima i novim interesovanjima.

Neminovno je da su društvene mreže sada možda jedan od najvećih kanala kojim se mladi informišu. Voleli bismo da im omogućimo bolju informisanost i u tradicionalnim i u onlajn medijima. Hoće li to biti podrška budućim jutjuberima ili novinarima početnicima, ili pak edukacije o korišćenju društvenih mreža – važno je da ovaj put glavna ciljna grupa budu mladi i da smo svesni da su trenutno oni naš cilj.

Jovana Jović, jedna od tim liderki, brucoškinja na Fakultetu organizacionih nauka (BU)

Ko čini tim ljudi okupljen oko ove inicijative i koji su vam naredni koraci?

Naš tim čini oko 40 srednjoškolaca i studenata sa prostora Srbije, okupljenih oko jednog zajedničkog cilja – podizanja svesti svojim vršnjacima o nedostatku kvalitetnog medijskog sadržaja za nas, ali i ukazivanje onim malo starijima na to koliko su sadržaji za mlade važni i koliko se malo sredstava za njihovo kreiranje izdvaja.

Naredni koraci su nam da uključimo što više mladih ljudi i proširimo svoj uticaj. Da što više ljudi vidi nas i naš sadržaj. Ne samo mladih ljudi, već i starijih. Da na svim društvenim mrežama doživimo ekspanziju i stupimo u kontakt sa medijima.

Krajnji cilj nam je da uđemo u lokalne samouprave i zagovaramo ideju da i oni u svojim narednim nacrtima budžeta izdvoje novac za kvalitetno informisanje mladih.

Anđelija Stanimirović, jedna od tim liderki, brucoškinja na Filozofskom fakultetu (Univerzitet u Nišu)

Zagovaračka inicijativa ,,Za sadržaje za mlade’’ sprovodi se u okviru programa ,,Aktivni građani – bolje društvo: zagovaranjem ka saradnji i demokratskom razvoju Srbije’’ koje realizuju BOŠ uz podršku američkog naroda putem Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

sr_RSSerbian
sr_RSSerbian